De 4 seizoenen

Orde in de chaos van gedachteland waar 4 seizoenen heersen

woensdag 7 september 2011

Vakantie

Na juli was ik er van overtuigd dat augustus veel beter ging zijn, na augustus dacht ik dat september beter ging zijn. Nu denk ik dat de zomer voorbij is. Maar ondanks het vele regenweer was het toch een leuke vakantieperiode. Hier een samenvatting van juli en augustus:

1. Eerst en vooral het weer kon ons niet bekoren.

2. Dus werd er vooral veel gekleurd en geknutseld.

3. Tevreden naar de zoo van Antwerpen.

Eerder dit jaar kreeg ik een brief in de bus van de NMBS met de volgende boodschap "Wij zijn niet tevreden!". Naar mijn gevoel had ik deze brief goed gelezen en daarna beslist deze te klasseren tot de categorie 'papieren afval'. Tot enkele weken later mijn vaste treinkliek mij wist te vertellen dat deze brief ingeruild kon worden voor een gratis ticket eerste klas, geldig voor een volle dag. Ik ben zowaar 3u bezig geweest in alle papieren afval om deze brief terug te vinden en inderdaad onderaan staat een "ps" met deze belangrijke boodschap, enslechts geldig tot 31/08! Dan maar met Lente en Winter eind augustus in 'eerste klas' naar de Zoo van Antwerpen geweest. De 'eerste klas' hoefde niet meer tijdens de terugreis en werd als "saai" ervaren. We waren zowat de enige reizigers in eerste klas, dus ze konden niet vertellen (lees: roepen) of indruk maken voor een vol treinstel.
4. Restaurantje spelen.

Tijdens een saaie regendag werd beslist om herfst te verwennen en hoe kan het ook anders dan met eten... De uitnodiging werd gedicteerd en buiten aan de deur gehangen.

Het voorgerecht (uiteraard eigen kweek)

Het hoofdgerecht

4. Naar het Atomium of Mini-Europe?

5. Eigen kweek.

Pompoenen en courgetten bij hopen, dus er moest gewerkt worden In de maand augustus. Regelmatig werd er pompoensoep, courgettelasagne en de befaamde courgette-tomatenpuree gegeten.

De favoriet is natuurlijk de heksensoep.

6. Af een toe een festival mocht natuurlijk niet ontbreken.

6. Ezeltjeskamp - vooral een mijlpaal voor Zomer

7. Een weekendje Frankrijk om de vakantieperiode af te sluiten

1 opmerking:

  1. Een leuke samenvatting van jullie vakantieperiode!!! Groeten van de bende uit punt 7 ;-)

    BeantwoordenVerwijderen